implantologie

Wanneer worden implantaten toegepast?

Verlies van tanden door een tandziekte. Of het nu in uw jonge jaren of op leeftijd voorkomt: ernstige tandvlees- of wortelontstekingen, tandbederf en andere aandoeningen kunnen tandverlies veroorzaken.
Implantaten zijn in dat geval een prima alternatief om het gebit en dus ook het uiterlijk te herstellen.

Een ongeval kan verantwoordelijk zijn voor het verlies van een tand of kies. Of het nu tijdens het sporten of in het dagelijks leven plaatsvindt: een ongelukje dat tot verlies van één of meer tanden leidt, is snel gebeurd. Ook hier zorgen implantaten ervoor dat uw gebit in de natuurlijke staat wordt hersteld.
In sommige gevallen kunnen implantaten zelfs – afhankelijk van de beschadiging van het omliggende weefsel – direct na een ongeval worden geplaatst.

Tanden kunnen vanaf de geboorte ontbreken. Wanneer tanden en/of kiezen niet zijn aangelegd is dat genetisch zo bepaald. Daardoor kunnen er gaten in de tandenrij ontstaan die ontsierend zijn en wellicht zelfs het eten en praten moeilijker maken. Implantaten kunnen ervoor zorgen dat het gebit toch compleet gemaakt kan worden.

Bij het ontbreken van alle tanden of kiezen

In deze situatie kan er gekozen worden voor meerdere mogelijkheden

wanneer alle tanden en kiezen missen

Bij het ontbreken van een tand of kies

Daar waar een natuurlijke wortel verloren is gegaan kan een implantaat dienst doen als kunstwortel (pijler) voor een kroon. Doordat het bot nu weer belast wordt door de kunstwortel, zal het bot ter plaatse niet verder slinken. Vastzittende tanden zien er niet alleen uit als uw eigen tanden, maar voelen ook natuurlijk aan. Een groot voordeel is dat de tanden naast de ontbrekende tand of kies niet beslepen hoeven te worden om een brug te maken.

In the absence of a single tooth

Bij het ontbreken van meerdere tanden of kiezen

Niet alleen bij één ontbrekende tand of kies, maar ook bij meerdere ontbrekende tanden of kiezen kan er gekozen worden om het ontstane gat op te vullen met een implantaatbrug.

In the absence of several teeth

De voordelen van deze constructies:

• Uw kunstgebit zit in iedere situatie goed vast.
  • Het kaakbot slinkt niet meer door de natuurlijke belasting van het bot.
  • U heeft geen last en pijn meer van drukplekken.
  • De bovenprothese heeft bijna geen bedekt gehemelte meer, waardoor eten en praten veel plezieriger is.

Voor het kunstgebit op implantaten bestaan meerdere bevestigingsmogelijkheden.
Wij geven hier graag meer informatie over.

Kesseler|Lock Kliniek Tandheelkunde en Implantologie | Egelenburg 152 | 1081 GK Amsterdam | T: 020-6449921 | info@implantologie.nl | ma/vr 8:15u tot 17.00u